torsdag 20 augusti 2009

Jäkla vad

Var hos naprapaten igår med mitt ben. Nej, jag har faktiskt inte benhinneinflammation, däremot en rejäl överansträngning i vadmusklerna och i muskelfästena. Och det är faktiskt mer positivt än benhinneinflámmation som tar längre tid att bli av med. Ja, ja, just nu känns det ju som om jag aldrig någonsin kommer kunna ta ett löpsteg mer. Jag har ju skitont bara av att gå. Försöker låta bli att halta!

Enligt henne behöver jag regelbundet gå på massage med vaderna under löpsäsongen för att ge benen en chans till återhämtning. Så nu ska jag gå varannan vecka. Hon masserade så jag har blåmärken idag....har sån muskelvärk dessutom. Men det kunde ju bli värre några dagar. Jo, tack. Kan knappt ta på musklerna. Det är så frustrerande, jag vill kunna springa! Ska ju springa Tjejmilen nästa söndag! Hon trodde inte det skulle vara några problem, att jag borde vara bra tills dess. Hm....jag är skeptisk.

Inga kommentarer: