tisdag 11 augusti 2009

Idioten

Förra året och året innan det hade hon såna besvär med benhinneinflammation.
Det här året skaffade hon svindyra fotbäddar, specialgjorda efter sina fötter.
Hon har i år sluppit benhinnebesvär och kunnat springa på rejält den här sommaren.
Typ varannan dag hela semestern.
Ökat på farten.
Gjort bra tider på milen, runt 55-56 min.
Började dock känna sig lite sliten i benen häromveckan. Speciellt ena underbenet (högra).
Då lägger hon in värsta backträningspasset, en vecka innan Midnattsloppet.
Det var väl smart.
Backträning som sliter så på vaderna.
Det gjorde ont hela passet, men det struntade hon i.
Vad konstigt att hon knappt kunde gå efteråt?
Och att hon fortfarande inte kan springa efter 5 dagars vila. Konstigt.
Så i panik knaprar hon Voltaren och Ipren några dagar vilket resulterar i att magen pajar.
Köper istället Voltaren gel och smörjer in benet 4 ggr om dagen.
Och köper djupverkande liniment på internet.
Och köper värmande massageolja på Apoteket.
Masserar, masserar, masserar. Spänt. Hårt. Knöligt.
Hela vadhelsiket.

Vad är oddsen att hon kan springa 1 mil på lördag kl 22.20

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi snackar väl inte dig, här?!

Anette sa...

He he... jo, tyvärr. De är jag som är idioten.
Men idag är jag mycket bättre i vaden så nu finns det hopp!!!

kjellis sa...

Gött! Jag startar inte förrän i femman, trean var full när jag anmälde mig, så jag får jobba hårt om jag ska hinna ifatt dig! ;)