onsdag 4 mars 2009

Gnäll, gnäll

Åhhh... vad jag är trött på den här ryggen och nacken nu. Haft ont i snart 2 veckor i ryggen, nacken knappt en vecka. Idag var jag hos naprapaten med stora förhoppningar om att få ordning på ryggen (det sitter mellan skulderbladen liksom, bröstryggen tror jag det heter). Jag hade en elller var det flera (?) låsningar i ryggen, vilket också troligen orsakat nackspärren pga. spända muskler. Ja, det har jag ju räknat ut helt själv också. Husomhelst så försökte hon med 4 olika grepp (ryggläge, magläge och 2 sidolägen) att få loss låsningarna men det gick inte!!! Fick då en massa massage, superskönt verkligen. Sen gjordes ett nytt försök, men icke. Sabla rygg. Varför ska den jäklas? Det har aldrig varit problem förut att korrigera små låsningar i min rygg (av samma naprapat, hon är jättebra), men nu ska det jäklas ordentligt. Visst kändes det betydligt bättre när jag gick därifrån eftersom hon mjukat upp musklerna. Men efter 2 tim var det samma värk igen. Bläääää.... Nu ska jag ta en Voltaren och trösta mig med ett inspelat avsnitt av Desperate Housewives.

Inga kommentarer: