onsdag 11 mars 2009

Gam(mal)-nacke

Nu börjar jag bli riktigt trött på min rygg och nacke. Precis när min nackspärr på vänstra sidan blivit bra efter en vecka, så fick jag idag en ny - fast på höger sida. Tränade Body Pump imorse och det var en rätt tuff omgång för axlarna i det nya programmet (de byter en gång i kvartalet). I omklädningsrummet skulle jag ta av mig linnet och sträckte upp armarna och böjde huvudet aningens för mycket bakåt och jag hörde/kände hur det knäppte till, ett välbekant ljud. Vid det här laget har jag nog haft ungefär 50 nackspärrar om man räknar 20 år bakåt, det kanske är mer än så t o m, jo det är det nog. Så är det när man har en överrörlig nacke.... och det enda jag kan göra är att träna omkringliggande muskler och tänka på hållningen. Fast just nu verkar det som att de senaste nackspärrarna beror på låsningen i bröstryggen. Vet fasen inte vad jag ska göra åt den? Det knakar och brakar i ryggraden hela tiden... Får snart gå till företagshälsovården och få en remiss till sjukgymnast....

Inga kommentarer: