måndag 23 mars 2009

En tröttdag

Fick ett härligt uppvaknande kl 05.12 - 3 minuter innan jag egentligen skulle gå upp: NALLEN!!!! NAAAAAAALLEEEEEN!!! OK, bara att gå upp helt yrvaken och gå in till sonen och leta efter nallen. Han blev tyst och nöjd när han fick den som tur var. Gjorde mig iordning, käkade frukost och skulle precis börja röra mig ut ur huset när nästa slavorder kom från ovanvåningen: TÄCKET!!! TÄÄÄÄÄÄCKEEEEET!! Eftersom jag har en man som inte verkar (låtsas) höra nånting vare sig nattetid eller på morgonen så var det bara för mig att snabbt springa upp och fixa täcket också innan jag skulle gå hemifrån. Det är konstigt det där med mannens icke-hörande.... han hör inga barnskrik, men om jag drar ut en låda tyst ur garderoben i sovrummet vaknar han, eller ljudet från spännet i mitt skärp när jag tar mina byxor från stolen. Såna ljud vaknar han av....

I dag har jag varit helt ur form. Var trött redan från start så att säga, kom i säng lite för sent, men 6 timmars sömn brukar jag ändå klara mig hyfsat på i normala fall, så jag vet inte om det är förkylningen som gör mig trött. Åkte iallafall och styrketränade på morgonen innan jobbet, men kände mig helt omotiverad. Sen efter träningen blev jag bara tröttare och tröttare. Eftermiddagen var en ren pina alltså, att koncentrera sig kändes som en omöjlighet. Nästan så jag fick gå hem tidigare, men jag härdade ut till vanlig tid iallafall. Sen hade man hela cirkusen framför sig med barnhämtning, matlagning, diskning, barn som slåss och skriker, dammsugning, läggning av barn. Blä.... när man helst bara vill slänga sig på soffan så fort man kommer hem. Men har man barn kan man inte göra så....

Hoppas morgondagen blir bättre för då ska jag på konferens hela dagen lång. Såna brukar ju vara rätt uttröttande ändå.

Nu sover iallfall barnen, maken jobbar övertid ikväll så jag är solokvist. Ska surfa lite, kolla lite TV sen är det sängen senast kl 22.00.

Inga kommentarer: