lördag 12 juli 2008

Kalas och träningsrapport

Idag har vi haft kalas för dottern som fyller 6 år imorgon egentligen, men idag passade bättre för släktskaran. 15 st var vi och då var den yngsta bara 1 vecka gammal, min syster-son och hans tjej fick nämligen en liten Wilma förra veckan. Hon sov heeela tiden, inte en chans att man fick se några ögon där inte. Jag hade bakat blåbärsmuffins, mjuk chokladkaka och chokladkakor samt gjort hallonsvisstårta (glasstårta), recept från Arla. Väldigt smarrig och gjort på vaniljvisp (12 % fett), hallon och maränger. Sen hade vi lite köpta kakor också.

Jag har inte kunnat träna på SATS på hela veckan p.g.a att jag har ett dagkort som bara gäller vardagar, och min man har jobbat hela veckan. Och eftersom jag heller inte kan springa så har det blivit så att jag gått raskt i minst 1 timme varje dag hela den här veckan utom 1 dag då min man inte var hemma på kvällen. Det har varit så skönt!! Och jag lyssnar på "Aldrig fucka up" som blir mer och mer spännande. Det är nåt helt otroligt vad "power walk" tar på rumpmusklerna! Konstigt att inte löpning gör det? Det verkar som andra muskelgrupper är inkopplade när man går raskt jämfört med när man springer.

Var och badade med barnen i onsdags och fick en smärre chock när jag skulle ta på mig de shorts jag brukar ha till stranden, har 2 par och båda brukar sitta löst. Kan tala om att de inte satt löst längre!! Men jag vågar inte väga mig, det räcker med att jag vet att shortsen inte satt som förra sommaren. Så nu är det träning och bort med alla onyttigheter man kan stoppa i sig. Raska promenader bränner ju fett så det är bra.... Jag skyller delvis på medicinen jag äter som gör mig hungrigare än vanligt, speciellt på kvällarna.

Tydligen så är trummisen i Entombed, Olle Dahlstedt, med i makens flygklubb och de har också snackats vid några gånger, dock har inte J vetat om att "han var han" så att säga förrän en flygkompis till J sa det nyligen. Lite halvcoolt.... Fast jag trodde inte Entombed existerade längre. Det har väl varit rätt tyst om dem?

Nu ska jag kolla in ett inspelat avsnitt av Dexter. Avsnitt 1 av ny säsong. Yihaaa!

Inga kommentarer: