fredag 25 juli 2008

1-årig bröllopsdag och ditten & datten

Idag har maken och jag vår första bröllopsdag, 1 års alltså! Vi tänkte grilla och dricka lite rödvin ikväll för att fira. Inget avancerat. Men det blir så när man har 3 barn hemma, man kan inte göra så mycket romantiskt då liksom.

Håller på och skriver packlistor och packar lite inför Gotlandsresan just nu. Herregud vad mycket man ska ha med sig och då är det ändå inga onödiga saker, bara nödvändiga liksom. Hade vi inte haft barnvagnen så hade det känts lugnt för det är den som tar upp mycket plats, men den måste med helt enkelt. Ja, ja, det gick ju bra förra året när vi var i Dalarna, men då var bilen verkligen fullpackad! Det lär ju bli likadant nu...

Kan nog med 75% säkerhet säga att det inte kommer att bli nåt Midnattslopp för mig i år. Buhu... Jag hade tänkt lägga in en högre växel nu under sommaren och semestern och skulle verkligen förbättra konditionen och snabbheten för att göra en bra tid i loppet. Istället har det blivit tvärtom, har inte kunnat springa alls på 3 veckor nu. Jo, förresten jag sprang en 25-minuters runda i Norrtälje i lördags utan några som helst bensmärtor, men dagen efter var det tillbaka och nu kan jag inte springa alls igen :-( Om jag inte springer nåt fram tills Midnattsloppet 16 aug så skulle jag nog kunna ställa upp, men jag skulle göra en dålig tid och sen skulle benet vara mer paj än någonsin efteråt. Jag har ju anmält mig till Tjejmilen också 2 veckor senare så jag kanske ska försöka sikta på det loppet istället. Sen finns det ett par lopp i oktober också...
Men jag har iallafall kört kondition i Crosstraninerna på SATS 2 ggr i veckan, bättre än inget. Sen har jag promenerat raskt 7 km varje dag på kvällen (för fettförbränning).

Åter till packningen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerar!