tisdag 8 juli 2008

Dagens händelser

Idag har jag och barnen varit på Lekpalatset, där vi också käkade lunch. De behövde leka av sig och vädret var ju inte nån höjdare idag heller, så det var en uppskattad aktivitet. Efter det har vi plockat blåbär i skogen, det finns massor i skogen här intill där vi bor, men de är rätt små. De kanske växer till sig? Det är ju rätt tidigt på blåbärssäsongen. Efter det åktes det lite rutschkana och 2-åringen lyckades få kattskit på ena skon och strumpan. Katterna i området använder tydligen gruset nedanför rutschkanan som toalett. Så äckligt!!! Sen gick vi hem och bakade chokladbröd, såna där snedskurna chokladkakor med pärlsocker på.

Nu är maken och storhandlar på Coop och jag försöker motivera mig att jag ska ut och gå raskt 1 timme när han kommit hem. Det tar emot, men jag måste, måste, måste. Har börjat lyssna på en ljudbok man kunde ladda ner gratis från DN.se. "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus. 22 timmar lång... och jag har lyssnat 1 timme hitills, sist jag var ute och gick.

Inatt lyckade jag sträcka nån satans liten muskel eller nåt vid ena höftkulan inne i skinkan. Vände mig bara i sängen - det gjorde så jäkla ont och det gör det fortfarande om jag kommer i fel läge liksom när jag går. Och benhinneinflammationen sitter där den sitter, det blir inget springa på hela den här veckan. Nästa vecka kör jag på SATS 2-3 ggr i crosstrainern för att hålla igång kondisen.

Inga kommentarer: