måndag 14 juli 2008

Flygdag

Ställde klockan på 06.20 imorse (trots att jag har semester!), körde till SATS i Vällingby och körde 45 min Crosstrainer, 15 min cykel och 3 min löpband (testade bara hur benet kändes). Hemma igen före kl 09.00 Bra start på dagen!

På eftermiddagen var vi ute vid flygklubben i Kungsängen. 2-åringen provåkte med pappsen i flygplanet. Dock bara på marken, på startbanan fram och tillbaks. Han trodde dock att han varit uppe och flygit på riktig! "Oj, vad du var duktig, som var uppe och flög med pappa!" - "Var du där uppe och flög" ? (jag pekar upp mot himlen) Sonen nickar och säger mmm. Men det var "läckit" (läskigt). Och han ville inte flyga mer!

Dottern däremot vågar ju flyga på riktigt, hon är verkligen jättemodig. Det var mycket termik i luften idag, turbulent alltså, och de där små planen är ju vindkänsliga så J ville först inte ta med henne upp p.g.a. att det var så guppigt, ville inte skrämma henne. Men hon skulle absolut åka med trots varningarna. Och det gick jättebra, hon hade inte varit rädd alls där uppe i luften. Hon var nog bara 3 år när hon flög första gången. Själv avstår jag helt och hållet, som vanligt :-)

Här är ett par bilder från dagen.


2-åringen och J


6-åringen och J


6-åring och J redo för take-off

Inga kommentarer: