måndag 3 mars 2008

Stresstest

Stress-test (Stockholm City-tidningen idag)

Om du har ett eller flera av symtomen kan du vara på väg att bli farligt stressad:

Har du:

• Sömnstörningar. Ja...somnar för det mesta normalt, men vaknar ofta vid 4 och kan inte somna om.
• Trötthet och olust även inför små åtaganden. Ja, ibland så.
• Koncentrationssvårigheter, är rastlös och tappar tråden. Ja.
• Minnesproblem. Njae, inte direkt. Men blir det för mycket att hålla koll på kan nåt glömmas.
• Ständig tidsbrist - känner dig störd över att behöva äta eller gå på toaletten. Ja, stämmer bra.
• Svårt att hålla tider. Nej, jag håller alltid tiden. Är jag försenad beror det på nån/nåt annat, kollektivtrafiken t. ex.,
• Nära till tårar, till exempel vid nyheter om andras elände. Ja! Blir helt knäckt av barn- och djurmisshandel i alla former. Fattigdom och misär också. Funderar på att söka hjälp för det här faktiskt då jag känner att det inte är på en hälsosam nivå längre. Jag blir bara så extremt ledsen över att dagligen matas med nyheter om elände.
• Hudproblem, till exempel plötslig överkänslighet. Nej...
• Humörförändring, känner dig lättretlig. Ja.
• Infektioner. Nej.
• Magproblem, väderspänningar, omväxlande förstoppning och diarré. Nja. Mer nervös mage liksom. Oroskänsla i magen alltså.
• Huvudvärk. Ja! Och mer och mer migrän senaste året. Storkonsument av Treo.

Det blev ganska många Ja va.....?

1 kommentar:

Thepas sa...

OMG! Du måååste ladda ner och lyssna på deras skivor. Jag såg dem på Emmaboda för... hm... två-tre år sedan. Deras första skiva Everything all the time är också fantastisk!