torsdag 20 mars 2008

Offer för godisattacker

Jag har ätit mer godis än jag borde....det står påskägg överallt här på jobbet.

I tisdags tog jag några bitar, men det kompenserade jag med en rask promenad på 35 min.

I går onsdag blev det lite mer än på tisdagen, dessutom slank det ner några bitar på kvällen också när jag gjorde i ordning ungarnas påskägg. Det var dumt för jag skulle inte äta godis igår eftersom jag idag torsdag har lämnat blodanalysprov (eller vad det nu heter) inför hälsokontrollen. Det stod uttryckligen på info-brevet att man skulle undvika fet mat och godis dagen innan.

Och gissa vad...torsdagen ser inte ut att bli mycket bättre....jag jobbar idag och påskäggen är inte tömda än....fasiken. Kan inte folk äta upp godiset nån gång så man slipper se det?

Nu är det lunch och jag är inte ens hungrig...

Vilken karaktär jag har va....?

Inga kommentarer: