måndag 5 april 2010

Påskhelgen

En sammanfattning av påskhelgen:

Skärtorsdagen var jag ledig och barnen med. Johnny jobbade halva dagen hemifrån. Vi gjorde inget särskilt, var och storhandlade, lämnade böcker på bibblan och lite hemmapyssel. Sprang en timme.

Långfredagen var vi i Kista C och käkade lunch och gick på bio med barnen. Vi såg "Det regnar köttbullar". Rolig film, båda barnen gillade den! Efter filmen åkte Johnny och barnen hem medan jag gick till SATS Kista och tränade 1,5 tim. Vilket annorlunda klientel det var där jämfört med de andra SATS-centren jag tränar på. Nästan bara spänninga invandrarkillar i åldern 18-30 år. Men det var en fin anläggning och trevlig personal. Tog bussen hem.

Påskafton var vi först ute på flygfältet och barnen fick flyga varsin tur med Johnny. Efter det var det korvgrillning. Det var flera familjer med barn där. Trevligt och vädret var kanonfint! Efter det åkte vi vidare till Norrtälje där vi åt påskmat hos svärföräldrarna. Gott som vanligt! Barnen var vilda mest hela dagen och det blev sent, så det var så skönt att äntligen få sitta i soffan och slappna av ett par timmar innan det var dags att krypa till kojs strax efter 24.00.

Påskdagen började jag med att åka och träna på SATS i Vällingby. Därefter hem för lunch och sen åkte vi hem till min syster och gratulerade eftersom hon fyllt år. Hon bjöd på en jättesmaskig hembakad chokladtårta! Nam-nam säger jag om den!

Annandagen (idag) snöade det först, det var en liten chock när jag drog upp rullgardinen. Trist, men inget ovanligt i april. Vi åkte till badhuset i Bro efter lunch och var där ett par timmar, efter det var alla jättetrötta. Ändå tvingade jag mig ut på en springtur på 7,5 km. Det var fruktanstvärt tråkigt, segt och tungt. Men nu är det gjort och det är alltid skönt efteråt. Det är ju det man vet, annars skulle man nog inte tvinga ut sig när lusten är lika med noll.

Inga kommentarer: