fredag 9 april 2010

Ryggpaj

Gjorde illa ryggen idag på gymmet! Körde sittande rodd i dragmaskin och hade precis påbörjat den sista repsen av sista setet (3x10 -45 kg) och skulle bara släppa tillbaka vikten. Dv.s föra ryggen framåt samtidigt som man bromsar vikten. Då var det nåt som liksom släppte inne i ryggen. Det kändes som musklerna i ländryggen bara gav vika och töjde ut sig. Läbbig känsla helt enkelt. Sen undrade jag om jag skulle kunna resa mig upp. Jo, det gick. Tur var det för hur kul hade det varit om jag behövt be nån om hjälp liksom. Men att böja sig framåt var omöjligt, jag fick ligga en stund på rygg på en gymmatta och slappna av en stund. Sen var jag iallafall så pass bra att jag kunde köra vidare med tricepsövningar, de tar ju inte på ländryggen. Har rört mig väldigt försiktigt resten av dagen, och haft sån molvärk i ryggslutet. Fick gå till Coop Nära brevid jobbet på lunchen och köpa Ipren vilket knappt hjälpte. Tog en ny dos nu ikväll och så sitter jag med värmedyna här i fåtöljen, skönt. Det värker inte riktigt lika mycket nu. Hoppas det är bättre imorgon. Hade tänkte springa då men det inser jag ju att det inte blir nåt av med. Får satsa på en långpromenad istället för det känns bra att gå iallafall.

Inga kommentarer: