torsdag 8 april 2010

Axelproblem

Igår var jag hos naprapaten för jag ville kolla upp varför jag får så ont på baksidan av vänster axel när jag styrketränar. Har fått ont de senaste 3-4 gångerna jag tränat axlar och det gör jag 1 gång i veckan. Jag får ont av att göra vissa övningar, särskilt drag- och pressövningar där armen går över axelhöjd. Jag har ont några dagar och det hinner bli bra tills det är dags att köra axlar nästa gång och så får jag ont igen.

Naprapaten undersökte och jag fick röra armarna i olika lägen och sen konstaterade hon att jag hade en överansträngning i en liten muskel på baksidan av axeln som heter teres minor. Så den gick hon på och masserade och tryckte på. Aj, aj.... och det värkte i flera timmar efteråt men idag känns det jättebra. Vi får se hur det kommer kännas nästa gång jag ska träna axlarna, det blir på måndag eller onsdag nästa vecka.


Teres minor

Inga kommentarer: