tisdag 30 mars 2010

Hälsoundersökning på LifeGene

Idag har jag varit på en hälsoundersökning på LifeGene vid Fridhemsplan. 8 rör med blod togs och så fick jag veta att jag hade 27% kroppsfett (normalt för kvinnor är 22-34%), normal lungfunktion, normal hörsel, bra blodtryck och puls m.m. Blodproverna får jag svar på om 7-10 dagar. Då får man veta Hb-värde, kolesterol, blodsocker, CRP (om man har en infektion eller infammation i kroppen) och nåt mer. Kan inte fatta att det behövdes 8 rör med blod för det. Jag tog mycket mer omfattande tester på Gastro Center när jag hade magproblem och då togs det bara 4 rör. Fast det är klart, de kanske sparar mitt blod i nån biobank för framtida forskning. Så är det nog.

Är du intresserad att vara med är det bara anmäla sig till höstens omgång på deras webb. Dock får man vara högst 45 år.

Vilket härligt vårväder vi haft idag! Och min hemska trötthet verkar ha gett med sig, har inte känt av den där eftermiddagskoman som jag haft hela vintern vare sig idag eller igår på jobbet. Grejt!

Inga kommentarer: