lördag 6 mars 2010

Skadad typ

Det blir nog ingen springtur den här helgen. Jag hade planerat att springa idag, men nu har jag rent ut sagt sträckt arslet (!) så det är omöjligt. Har ont bara av att gå och när jag provsprang en liten bit när vi var ute på promenad med barnen så blev det bara värre.... suck!

Jag körde ju styrketräning för ben, rumpa och vader i onsdags och fick en otrolig träningsvärk efter det. De övningarna tog vill jag säga! Den mest effektiva benövningen som tar väldigt mycket på rumpmusklerna är utfallssteg. Jag kör sådana med stång + viktskivor (på axlarna). Hursomhelst så var det igår fredag dags att köra styrketräning för ryggen och då är det en övning som heter marklyft som tar både på ländryggen och rumpan och baksidan av låren. Jag tror att det var detta som blev för mycket liksom för rumpområdet. Jag dammsög nämligen imorse och böjde mig bara ner och lade tyngden på ena benet och då bara högg det till i ena skinkan, kändes som höftkulan därinne skulle glida ut. Sen har det bara gjort ondare och ondare.... jag får vara glad om jag kan röra mig imorgon när jag ska följa med Elin till ridskolan. :-(

Dessutom så sträckte jag en annan muskel i går, en som sitter på baksidan av ena axeln.... Den började smärta till när jag gjorde chins, en ryggövning där man häver upp sig själv i armarna. Just den muskeln har bråkat förut. Måste verkligen börja stretcha nu efter mina styrketräningspass märker jag, jag tycker annars att jag inte hinner med det. Men jag får väl gå upp en kvart tidigare då på morgonen och vara på gymmet vid 06.15 istället för 06.30. Zzzzz

Inga kommentarer: