onsdag 3 mars 2010

Barnfritt

Idag åkte båda ungarna till farmor & farfar i Norrtälje, där de ska vara tills på fredag e.m. Det innebär 2 barnfria kvällar för oss utschasade föräldrar. Ikväll slappar vi bara, men imorgon ska vi gå på bio och se "Alice i underlandet". Ser fram emot middag på stan och sen biobesök, det är inte alltför ofta det händer vill jag säga. Jag behöver verkligen den här avlastningen ibland så jag kan hämta lite nya "föräldrakrafter". Egentligen är det ju ett under att jag lever i en barnfamilj för jag skulle ju aldrig varken gifta mig eller skaffa barn. Är ju en riktig ensamvarg egentligen, som älskar att vara för mig själv. Jag kan känna att det här är ett undantryckt behov jag fortfarande har, att få vara helt ifred. Det är inte många timmar eller dagar om året man är det liksom. Vet inte varför jag svamlar om det här. Ja, ja...

Är trött som satan i gatan idag, somnade vid 23.30 och blev väckt kl 04.00 av Marcus som la sig brevid. Kunde inte somna om och sen var det bara att gå upp kl 05.10 och iväg till gymmet. Onsdagar är nog min tröttaste dag och det beror på att jag rider sent på tisdagkvällar och kommer inte i säng förrän kl 23.00, jag måste ju duscha innan jag kan lägga mig liksom. Sen brukar jag ha svårt att somna eftersom jag inte hunnit varva ner när jag lägger mig. Och sen upp tidigt och så träning 1,5 tim på det.... Ibland undrar jag vad jag håller på med, men jag gillar ju att träna och har bara tid på morgonen. Sen har jag ju ett mål jag tränar för och då är det bara att bita ihop! :-)

Nu ska vi kolla på Bröllopsfotografen!

Inga kommentarer: