söndag 27 december 2009

Sjukläge

Fy sjutton vad jag är sjuk! Hade jag inte svinisen i november? Är det den jag har fått nu? Jag har alla symptom på influensa utom hostan. Har ingen snuva heller. Jag har jätteont i kroppen, 38,5 gr feber, en djävulsk huvudvärk och riktigt ont i halsen. Det första jag kände igår kväll var halsont, när jag vaknade imorse hade jag dessutom sååå ont i benen och feber. Sen blev allt bara värre... efter 2 Treo mådde jag ganska bra ett tag, sen blev det sämre igen. Nu är jag färdig för graven känns det som. Måste lägga mig ner nu ett tag.

Naturligtvis är jag ensam hemma med 2 rastlösa barn, så är det alltid de får gånger jag är sjuk. Johnny är med Mattias och ser Avatar idag, de åkte vid 11 och kommer hem till middagen tror jag. Jag hade egentligen helt andra planer för den här dagen. Först en joggingtur på morgonen och sen hade jag tänkt att hitta på nåt med barnen, typ åka till badhuset. Nu får stackarna vara inne med en sjuk mamma istället.

Jag verkligen hatar att vara sjuk!

Inga kommentarer: