söndag 6 december 2009

Pepparkaksbak och julkonsert

Idag hade jag tänkt att vi skulle sätta ihop ett pepparkakshus och garnera det. Jag hade köpt färdiga delar till huset på ICA. När vi öppnade kartongen för att ta fram delarna så var allting helt krossat!! Jaha, det var det husbygget det. Jag tänker inte köpa ett till hus och riskera att även det är krossat. Hur ska man veta om det är helt eller inte i affären? Och jag är för lat för att rita ett eget pepparkakshus, tror inte jag skulle lyckas med det faktiskt.

Så istället för att göra pepparkakshus så bakade vi vanliga pepparkakor, jag hade redan färdigköpt pepparkaksdeg hemma. Barnen var glada och tyckte det var kul. Vi använde kristyr och Non Stop-godis och garnerade pepparkakorna med. Non Stopen hade jag egentligen tänkt att ha till pepparkakshuset, men det gick ju alldeles utmärkt att ha det på pepparkakorna. Alla kakor blev jättefina små konstverk!

På eftermiddagen åkte vi in till stan (Söder) för att gå på en julkonsert med en kör som heter Take A Note. En tjej på Johnnys jobb sjunger i kören så hon ville att han skulle fotografera konserten och som betalning fick vi i familjen gå gratis. Det var jättebra! Marcus klarade precis av att sitta där en timme, han blev lite jobbig sista kvarten. Men det gick ändå bra.

Efter julkonserten åkte vi till Mc Donalds och åt hamburgare. Jag åt en Mc Feast (= 500 kalorier) och en påse minimorötter. Så har jag klarat även denna dags kalorinivå i Viktklubben (1366 kalorier)! Slutligen gick vi in på Ikea och köpte en byrå åt min mamma, hon har ju ingen bil så jag hade lovat att köpa den åt henne. Vi får köra hem den till henne imorgon, det hade blivit för sent med ungarnas läggning om vi åkt ikväll.

Ja, det var den dagen det. Den gick väldigt fort, och vart tog helgen vägen?



1 kommentar:

Thepas sa...

Du har fått Nobelpriset i min blogg.