lördag 19 december 2009

Lördag

Gick och la mig i hyfsad tid igår, strax efter kl 22, då hade jag halvslumrat i fåtöljen nästan en timme, var sååå trött. Blev väckt kl 06 imorse, tidigt, men tack vare att jag la mig så pass tidigt så var jag ganska färdigsoven. Dock vaknade jag med den där huvudvärken som jag vet utvecklas till migrän om jag inte gör nåt snabbt. Smet ner i köket och tog 2 Treo och gick upp och lag mig igen och kliade Marcus på ryggen en stund (blir ofta kommenderad att göra det!). Efter frukosten vid 08 hade inte huvudvärken blivit bättre så då var det bara att gå vidare till steg 2, migränmedicinen. Gick och vilade 20 min. Lagom tills vi skulle ut i pulkabacken hade huvudvärken släppt. Vilken tur, annars hade det blivit en jobbig dag. Vi hade kul i pulkabacken och Johnny fotade en massa.

När vi sedan satt och åt lunch fick vi oväntat besök av Staffan. Han var gräsänklig då sambon och båda barnen åkt upp till Piteå. Så Staffan fick också äta spaghetti och köttbullar, sen blev det lite kaffe och lussebullar & pepparkakor.

När Staffan åkt drog vi iväg till Plantagen och kollade julgranar (konstgjorda). Vi hittade ingen fin där så då fortsatte vi till Bauhaus istället. Där hittade vi en som såg mycket bättre ut så vi slog till och köpte den. Vi har hitills bara haft en pytteliten julgran (typ 130 cm eller så) och jag tyckte det var dags för en lite större, den vi köpte idag är 210 cm.

Sen var det dags för inhandling av lördagsgodis, så vi åkte till Godispalatset. Jag åt sen mer godis än vad jag hade planerat (fast ändå mycket mindre än vad jag normalt gör). Motivationen att gå ner i vikt är som bortblåst för det går helt enkelt inte neråt längre. Det gick ju så himla bra första veckan, gick ner mer än 1 kilo. Veckan därpå slarvade jag 2 dagar men skötte mig alla andra dagar. Och ändå gick jag upp ett helt kilo. Och när jag skötte mig hela veckan därefter så hade jag ju hoppats gå ner lite av det kilot, men nejdå. Jag har stått på samma vikt. Inte ett skit händer och det är så frustrerande. Så summan av 3 veckors Viktklubbande är -0,2 kg, en fis i rymden. Vi får se vad nästa vägning visar..... antagligen samma!

Inga kommentarer: