torsdag 3 december 2009

10 sanningar


Min systerdotter Therese har gett mig en award. Detta innebär att jag ska skriva 10 sanningar om mig själv och sen skicka vidare till 3 andra bloggvänner.


Let's Go, här kommer 10 sannningar!

1. Jag gillar inte vuxenfötter. Mina egna har jag inga problem med, det är andras.... Jag vill inte ha dem på mig så att säga. Jag ångrar att jag någonsin berättade detta för min man, behöver jag säga nåt mer...?

2. Jag hatar brödsmulor och damm. Det kryper i mig när jag ser för mycket av sånt här hemma och jag vill sätta på dammsugaren direkt. Men jag försöker att höja toleransnivån....

3. Jag är höjdrädd och klarar inte av att åka karuseller som är uppe i luften.

4. Jag har pratat med John Norum och Ian Haugland i Europe på typ 80-talet. Ok, växlat några ord då....

5. Jag har i min barndom och i tonåren varit cirkusartist och hängt upp- och ner på galopperande hästar. Det var på den berömda barncirkusen på Skansen.

6. Jag fick för mig att jag skulle börja spela elgitarr när jag var 16 år och jag och min bästa kompis skulle bilda ett rockband, hon skulle spela bas. På nåt sätt trodde jag att jag skulle lära mig att spela på egen hand. Helt idiotiskt. Det gick ju inte.... gitarren sålde jag sen. Den var dessutom inköpt på postorder, typ Ellos.

7. Jag har provrumsskräck. Det finns inget som är så vidrigt som att se sig själv i de där speglarna.

8. Jag vill att saker och ting ska vara symmetriskt. T ex. Så måste tavlor hänga rakt och likadant med mattor, de får inte ligga snett. Jag fixar till sånt direkt om jag ser nåt osymmetriskt.

9. Jag är barnsligt förtjust i Kexchoklad.

10. Jag har panik inför att bli gammal, sjuk och att dö. Eller att någon i familjen/släkten ska bli sjuk och dö. Jag klarar inte av begavningar heller.

Inga kommentarer: