onsdag 2 september 2009

Sjukstuga

Jaha, då har vabbandet satt igång igen då efter en ganska lång tids "ovabbande". Marcus har varit hemma med pappsen mån-tis pga. att dagis hade stängt (planeringsdagar). Igår morse blev jag väckt kl 04.30 av en varm son. Då hade han 38,5 gr. Senare under em. hade han 40 gr. Tack och lov går febern ner med Alvedon. Iallafall några timmar. Imorse hade han bara 37,5 gr och mitt på dagen feberfri. Men så på em. steg febern igen, till över 39 gr och han har varit trött och hängig hela dagen. Säger att han har ont i halsen, ville inte svälja yoghurt nu på kvällen för att det gjorde ont. Hoppas det inte är halsfluss. Han har ingen snuva eller hosta, så det verkar inte vara nån förkylning i den bemärkelsen.

Känner mig inte så hurtig själv heller. Varit trött och slö hela dagen. Brukar känna mig så här innan en förkylning bryter ut. Det är en annan slags trötthet än när man sovit för lite....slut i kroppen på nåt sätt. Jag har iallafall ingen feber eller några andra symptom.

Det blir vabb imorgon med....

Inga kommentarer: