lördag 19 september 2009

Shoppat

Oj, idag har jag shoppat och slösat pengar, he he....

Åkte till Vällingby Centrum (eller Vällingby City som det heter nu) och var där några timmar och shoppade kläder i lugn och ro.

Jag började med Stadium där jag köpte ett par Adidas Goretex vinterkängor i stl 34 till Elin, det var 200 kr rabatt så de kostade 499 kr. Jag har faktiskt ett par likadana själv som jag köpte förra vintern, jag köpte dem alltså på barnavdelningen eftersom de fanns i stl 38. Fast jag har snörning på mina, Elins har kardborrestängning, hon kan ännu inte knyta snörskor själv. Jag har varit jättenöjd med dom och försäljaren på Stadium poängterade också att de var jättebra.

Sen gick jag in på MQ och provade massor av jeans och annat - bl. a lite G-Star kläder. När jag gick därifrån hade jag bränt över 2500 spänn. På 3 plagg.... Det blev ett par Miss Sixty jeans i stl 27 tum !! Jag har nog aldrig i hela mitt liv haft den lilla storleken på ett par jeans. Jag har i vanliga fall 29 eller 30 tum, lite beroende på märke och modell. Men de här Miss Sixty jeansen var stooora i storleken och väldigt stretchiga. Jag började ju prova i stl 30, men de var ju alldeles för stora. Tog då ett par i stl 29, men kände ingen större skillnad, de var fortfarande för stora. Så till slut blev det alltså stl 27. De var supersköna och satt snyggt (ja, annars hade jag ju inte köpt dem).

Sen blev det en skjortklännig eller tunika eller vad man ska kalla det för (det står "dress" på tagen) från G-Star. 1200 kr..... Kunde inte låta bli, trots priset. Den blir snygg till jeanstightsen jag också köpte på MQ, ett par svarta.

Sen hamnade jag på Lindex där jag köpte en svart ullkappa, som slutar strax ovanför knäna. Hade en kupong på 30 % rabatt så då blev det 630 kr för den med rabatten.

Känner mig nöjd med dagens inköp! Nu måste jag bara tvätta de svarta jeanstightsen eftersom de kan torrfälla och stryka G-Star dressen. Det gör jag imorgon.

Inga kommentarer: