tisdag 22 september 2009

Datorfritt

Jag kommer inte uppdatera den här bloggen på någon månad då jag ska ha en datorfri månad hemma. Kan ju inte sitta och blogga på jobbet heller. Just detta inlägg kommer faktiskt från jobbet, men jag har lunch nu och jag vill ju meddela varför det kommer vara dött här ett tag….

Ska alltså låta bli att sitta vid datorn på min fritid och göra nåt annat istället ett tag. En Stieg Larsson bok (”Flickan som lekte med elden”) har jag som är oläst, så den tänkte jag plöja igenom. Sen kanske jag hittar på något annat på kvällarna också, vi får se vad det kan tänkas bli. Kanske nåt kreativt? Eller promenader i höstmörkret kanske när jag har naprapatens tillåtelse till det. Ska på 2 behandlingar nu med 4 dagars mellanrum. Är bättre nu faktiskt så snart är det nog ok att gå långpromenader.

Jag känner att jag blir stressad av datorn med surfandet, nyhetsläsande, bloggandet, Facebookandet, letande efter information och gud vet allt. Vill släppa det där ett tag nu. Det fanns en tid när man inte hade dator, men det är nästan så att man glömt det. Jag kommer betala mina räkningar med datorn hemma för det måste jag ju. Och från jobbet kommer jag läsa lite nyheter och kolla mailen när jag har rast. That’s it!

Vi ses om en månad!

Inga kommentarer: