fredag 22 maj 2009

Lite av varje

Hej & hå.... har inte nåt direkt att skriva om så det här blir väl bara ett blaj-blaj-inlägg. Kan ju rapportera att Marcus är frisk nu, pencillin har verkligen en magisk effekt... Än så länge har inte någon annan i familjen fått ont i halsen och jag tror inte det är nån större risk nu längre.

Mitt huvud är helt rörigt av planerande inför Mallorca-resan nästa lördag. Har iallafall präntat ner det mesta på listor. Men jag kommer få big problems med vad jag ska ha med mig för kläder, det blir väl några plagg för mycket som vanligt eftersom jag inte kan bestämma mig eller välja, rättare sagt.

All träning och GI-mat har iallafall gett resultat. Jag provade alla shorts, kjolar och sommarbyxor som jag inte kunde ha förra sommaren och nu passade de! Så nu är jag i samma storlek som innan jag blev gravid med Marcus. Längre tillbaka i tiden har jag ju varit ytterligare några kilon lättare, men det var en vikt jag hade svårare att hålla så det är inget jag strävar efter.

Förresten, jag har ju använt min flashiga pulsklocka några ggr nu. Är så otroligt nöjd med den! Den visar verkligen allt jag vill veta. Det jag inte vetat tidigare är att när jag springer så tränar jag högintensivt nästan hela tiden, det trodde jag faktiskt inte. Man kan göra en konditionstest med klockan också och enligt den har jag lika bra kondition som en elittränande. Men det har jag ju förstås inte egentligen. Man mäter vilopulsen under 5 minuter när man ligger ner, helst på morgonen innan man gått upp. Jag har en väldigt låg vilopuls, 48-50 vilket för det mesta tyder på att man är vältränad, men det kan också vara genetiskt. Jag tror på en kombination av båda i mitt fall. För det säger sig ju självt, jag är inte nån elitidrottsman direkt.

Blev så himla trött nu på kvällskvisten, känns som att jag skulle kunna lägga mig nu direkt...zzz

Imorgon fyller jag "x2" år och då ska jag köra "No GI" hela dagen, ha ha!

1 kommentar:

Thepas sa...

Men åh! Grattis i efterskott! Jag visste att du fyllde år men glömde som vanligt att gratta i tid.