måndag 25 maj 2009

Fotbäddar och Spiderman-prins

Idag har jag varit på Gå & Löpkliniken vid Hornstull och fått mina fötter undersökta och scannade och nu kommer jag att få individuella fotbäddar tillverkade som är unika för just mina fötter alltså. Ortopeden konstaterade att jag hade uttrampade fettkuddar under hälarna. Så där har vi troligen förklaringen till varför jag har benhinneproblem. Har också en lite nersjunken trampdyna på ena foten också, så nu vet jag varför jag ibland blir öm i just den trampdynan och att tårna domnar bort. Men nu ska jag alltså skaffa fotbäddar som motverkar dessa problem. Ska bli väldigt intressant att se om det kommer hjälpa mot mina benhinneproblem! Jag har ju ännu inte fått ont i benhinnorna den här säsongen så vi får se hur den här sommaren kommer att bli nu när jag kommer att ha fotbäddar i springdojjorna! Om 2 veckor ska jag hämta dem!

På onsdag ska de ha prinsess- och prinsdag på dagis. Så barnen ska (frivilligt förstås) vara utklädda till prinsessor eller prinsar. Jag har idag varit i 3 leksaksaffärer (varav 2 av dem var megastora) och letat efter nåt "prinsaktigt", kläder eller nån huvudbonad. Inte en enda av affärerna hade någonting som hade med prinsar eller kungar att göra! Skandal! Bara prinsesskläder och actionfigur-kläder (Spiderman, Batman, Transformers, Ninja Turtle m.fl.) Vad kasst!! Vet inte vad vi ska hitta på nu....? Ta med Spidermandräkten han har och säga att det är en Spiderman-prins??

Inga kommentarer: