onsdag 26 november 2008

Mardrömmar och nattbekymmer

Ökar mardrömmarna i 6-års åldern? Dottern har mardrömmar var och varannan natt nuförtiden. Det är häxor, monster, getingar och allt möjligt som hon drömmer om och då gallskriker mitt i natten. Så man flyger upp snabbt som sjutton för att förhindra att inte ytterligare ett barn vaknar. Sonen kommer också nästan varje natt runt 2-3 tiden och lägger sig brevid mig, så jag blir otroligt störd på nätterna nu igen sen nån månad tillbaka. Ett tag hade jag riktigt bra nätter, där han sov i sin säng hela natten i flera veckor, bara enstaka gånger vaknade han. Men nu är den tiden förbi och jag är trött igen på dagarna, pga sömnbrist. De senaste nätterna har pojken lagt sig brevid mig och hostat rakt in i mitt öra i typ en halvtimme-timme. Han vill ligga helt tryckt mot mig som ett frimärke och så snor rackarn min kudde dessutom. På andra sidan har jag en man som ligger och snarkar. Själv ligger jag inklämd emellan alltså. Blir tokig på detta snart. Ibland fungerar det att lägga tillbaks pojken i sin säng, men det kan lika gärna bli en "scen" mitt i natten eller så kommer han tillbaka....

Viktrapport:

Efter 3 veckor i GI Viktkoll har jag gått ner 2 kg och minskat 5 cm i midjan. Äntligen lite flyt igen. Men jag har slitit. Tränat på SATS 3 ggr i veckan + ridning och promenader. Så nog f-n ska jag ha betalt! :-)

Inga kommentarer: