måndag 24 november 2008

Inga vinterdäck här inte

I lördags skulle maken byta till vinterdäck, innan det skulle komma ännu mer snö. Jag vet, det är lite sent påtänkt. Jag har ingen aning om varför det inte gjorts tidigare, men har själv liksom inte tänkt på det nåt särskilt. Bilen är liksom hans grej att sköta.

Det som skulle varit så enkelt visade sig inte vara så. En sabla låsmutter eller nåt hade fastnat på ena sommardäcket och gick inte att få loss och gängorna är typ obefintliga nu efter diverse försök att få loss den med våld.

Som de flesta vet så kom det en hel del snö igår och idag och det går helt enkelt inte att köra med sommardäck som det ser ut ute, det blir garanterat en avåkning då. Var är plogbilarna förresten??

Det här fick till följd att jag inte kunde åka och storhandla idag och förmodligen inte kan ta mig till ridskolan imorgon (buss vid den tidpunkten på kvällen går bort), så jag får nog avboka min lektion. Tidigast torsdag kan en verkstad ta hand om bilen och få loss eländet....

Inga kommentarer: