måndag 10 november 2008

Jäkla golv

Jag hatar köksgolvet. Det är så hemskt så jag skulle kunna tänka mig att flytta härifrån bara på grund av golvet. Vilken smart människa väljer ett plastgolv med struktur där all skit fastnar?? Ja, tydligen nån av de familjer som bott här innan iallafall. Dessutom är det en massa hack i golvet, antagligen har man tappat vassa föremål på golvet. Där samlas också all skit. Sen har den som lagt in golvet slarvat med att torka bort mattklistret lite här och där och det är omöjligt att få bort med skrubb och skrap. Ser ut som skitiga fläckar.

Drömmen vore ju ett klinkergolv eller ett laminatgolv. Drömma kan man ju, jag har inga förhoppningar att få det gjort inom den närmsta framtiden. Nya tapeter i vardagsrum, hall, trapp och i 2 sovrum skulle också vara önskvärt.... tack...

1 kommentar:

Thepas sa...

Vi vill göra om vårt badrum. Det lär ju får vänta i ett par, tio, år.

Jag glömde faktiskt fråga BM om järnvärdet. Hon tog inga prover alls men jag är ju lite piggare nu...