söndag 11 november 2007

Vänt i häcken (hänt i veckan alltså)...

Lite nyhetsuppdatering om vad som hänt i mitt fantastiska liv sen sist....

Inga fler katstrofer likande den nedanför kråkinlägget, tack och lov.

I torsdags var jag och några kollegor på vin- och matprovning på Stockholms Vinkällare. Mycket trevligt och gott! Jag kunde undgå alla kolhydrater (går ju på GI-diet med de 2 första veckorna utan kolhydrater) tills efterrätten, en underbart härlig chokladbakelse med chokladmousse och björnbär. Den var helt kladdig inuti....ahhh....vad gott det var...5 olika viner provade vi iallafall till fisk och kalv som var tillagat på 2 olika sätt, 4 rätter sammanlagt alltså + efterrätt.

Igår putsade jag fönster men jag struntade att ta mellan fönstrena, då hade jag fått hålla på hela dagen. Måste varit ett par år sen jag putsade dem sist, vi har anlitat fönsterputsare de senaste 2 åren iallafall. Skönt att ha det gjort....har nämligen tjatat om att få hit fönsterputsaren (min mans uppgift), men inget har hänt så nu tog jag saken i egna händer, trots strikta förbud från naprapater och sjukgymnaster om att jag absolut inte ska putsa fönster pga min instabila nacke.

Sprang kl 9 i morse, hade huvudvärk och det var en chansning att springa då för antingen går den över eller så blir den värre....hade tur för den gick över några timmar iallfall. Det kan ju ha varit så att jag fick huvudvärk pga att jag är helt spänd i axlarna idag....jag ska kräva nackmassage ikväll av en viss familjemedlem...he he...

Mer då....jo, jag har avslutat Fas 1 på GI-dieten, jag har faktiskt stått ut 2,5 vecka utan kolhydrater. Alltså, bröd, pasta, ris, potatis, socker, rotfrukter m.m. Det har varit tufft men det har gått bättre än jag trodde från början och det är ju tack vare att man fått äta obegränsat av kött, fisk, fågel, nötter, ost, keso, grönsaker m.m (men bara 1 frukt om dagen, dock inga bananer). Nu har jag börjat med Fas 2 och äter fullkornsris och surdegsbröd. Underbart...
Vikten har det inte hänt så mycket med så jag är skeptiskt till att denna metod funkar på mig...men sockersuget har ju nästan försvunnit och det är ju en bonus iallafall!

Inga kommentarer: