söndag 25 november 2007

Jag och löpningen....

Var ute och sprang i går på morgonen. Känns som att jag bara är ute och skönjoggar nuförtiden. Det var inte alls vad jag hade bestämt med mig själv för ett par månader sen. Vad jag bestämde var att i mars-april skulle jag springa milen på max 50 min. Det är ju nästan skrattretande när jag tänker på det nu. För att nå dit måste jag springa 3, helst 4 ggr i veckan och köra intervallträning och långdistanspass. Hej, vad det går bra med det. Jag får vara glad om jag springer 1 gång i veckan, ibland 2. Kondisen har ju självklart backat istället för gått framåt.

På tisdag är det jag som går och köper ett träningskort på gymet vid jobbet!! Där har de löpband som jag ska springa på 2 ggr i veckan. Får börja med 1 gång i veckan efter jobbet, på torsdagar när jag inte har dagishämtning. Från januari börjar jag jobba 85 % och då kan jag träna på lunchen 2 ggr i veckan (har ingen lunchrast nu när jag jobbar halvtid). Så får det bli! Sen måste jag ju förstås springa hemma 1 gång i veckan på helgen, men då kan jag ju springa på dagtid och slippa det hemska mörkret.

Inga kommentarer: