onsdag 22 augusti 2007

Ur form.

Jag börjar undra om jag kommer göra bort mig totalt på söndagens Tjejmil….

Hade brådis till pendeln i morse och var tvungen att springa en bit (om man kunde kalla det springa).

Låt oss säga såhär: Om det idag är onsdag och jag knappt klarade av att springa 100 meter, hur ska jag då kunna springa 1 mil om 4 dagar och med en bättre tid än i lördags?

Problemet är vadmusklerna som verkar ta extremt lång tid på sig att återhämta sig. Speciellt vänsterbenet är i akut behov av låååång vila. Har fått problem med benhinneinflammation men inte mer än att jag kunnat träna. Att jag sprang Midnattsloppet förvärrade det hela dramatiskt…och nu ska jag springa ett lopp till snart med det benet. Smart.

Köpte nya löparskor häromdagen med extra bra stötdämpning. Var på Löplabbet och sprang på bandet där vid utprovningen. Stapplade fram efter det. Jiisus!

Läste i ett löparforum att kroppen behöver lika lång tid på sig för återhämtning i veckor som i antal mil man sprungit. Marathon (4 mil) - 4 veckor, Halvmara - 2 veckor, Milen - 1 vecka. Vi får se om mina ben har fattat det här, isåfall bör jag vara återställd på lördag.

Inga kommentarer: