tisdag 28 augusti 2007

Tjejmilen 56,24 min

Sprang Tjejmilen i söndags. Det var jobbigt från start till mål, en pina hela vägen. Vid 7 km dök konstiga tankar upp, som ”nu lägger jag av, ”nu går jag en bit”, ”jag oooorkar inte”. MEN, jag bet ihop och sprang vidare. Jag orkade dock inte spurta in i mål, för det fanns inga krafter kvar till det. Det snurrade till i huvudet när jag stannade efter målgång. Drack, drack, drack och åt banan och ostkaka. Sen kändes det bättre. Tills jag kom hem och magknipen satte igång och den STORA tröttheten satte in. Jag var helt slut i kroppen och fick lägga mig i sängen en halvtimme. Magen bråkade resten av dagen och hela natten. Jag tror visst att jag tog ut mig lite….i kombination med att jag inte återhämtat mig ordentligt från Midnattsloppet.

Men jag är nöjd med min prestation och framförallt tiden! Hade jag sprungit samma tempo första km (det gick inte ta sig förbi första km) som resten av loppet och inte stannat vid en vätskekontroll så kanske jag kunnat komma under 56 min. Det sporrar mig att köra på med träningen 5 veckor till och sen springa Stockholmsloppet 6 okt.
Det loppet sprang jag -97 på 55,15. Måste bräcka den tiden. Måste, måste, måste…

Jag är knäpp.

1 kommentar:

Thepas sa...

Gud så duktig du är!! Grattis! Jag tänkte tjata lte på dig om hegen den 8 när jah ändå är här och tjötar. Ni måste inte bestämma er NU. Men jag tänkte ringa till helgen och då kanske ni vet? Vi tänkte beräkna kakbaket då... Sa jag att jag verkligen verkligen vill att ni kommer?