torsdag 30 augusti 2007

Min lille skönhet.

Min lille 1,5-åriga pojk är för rolig. Han vaknade tidigt i morse, redan kl 05:45. Själv tänkte jag ju gå upp kl 6, men nu fick jag masa mig upp en kvart tidigare och smita in i badrummet för att duscha och göra mig iordning. Tyvärr hann han se mig så han ville inte vara kvar i sovrummet med pappsen.

När jag står och duschar kommer han in (han kan öppna dörrarna själv) och vill vara med...han tittar på när jag fixar iordning håret och sminkar mig. Han är ju en kopieringsmaskin så han vill ju göra likadant som mamma:

  • han tar en hårborste och försöker borsta sitt hår
  • han snor hårmousseflaskan och skakar den ordentligt
    (som tur är vet han inte hur man får ut nåt)
  • han vill prova min ansiktscréme och får lite, som han smörjer på kinderna.
  • han vill hemskt gärna låna min kajalpenna, rougeborste och mascara, men där går gränsen....!

2 kommentarer:

Thepas sa...

Gud så gulligt! Det är så tråkigt att vi inte hinner ses så ofta. Barnen blir så stora så snabbt. På kalasen är det så mycket folk att det är svårt att hinna prats. Vi måste träffas bara vi, kanske en Edward-helg så kan barnen leka. (Hehe, är det så föräldrar gör? Tvinga barn att leka?)

Anette sa...

Ja, vi får göra det!