fredag 24 augusti 2007

Bingolottomannen på Centralen

Igår när jag gick genom den trevliga tunneln mellan T-centralen och Centralen för att ta mig till pendeltåget såg jag den där handikappade mannen i rullstol som säljer Bingolotter. Det slog mig att han inte åldrats nåt nämnvärt på 20-25 år…..bara några gråa hår.

De som bor i Stockholm vet säkert vem jag menar. Han har nog inte undgått någon där han suttit i tunneln i sin rullstol och sålt vykort (förut) och Bingolotter.

-”Vykort, vykort, vykort, köp vykort, köp vykort!” i speedat tal lät det när man var på väg till gymnasiet i 80-talets mitt.
Nu låter det:
-”Bingolotter, Bingolotter, köp Bingolotter, köp Bingolotter!”

Varför åldras han inte? Hur kan han se likadan ut som för 20 år sen? På 20 år brukar man kunna se att folk har förändrats, men inte han…

Strange.

1 kommentar:

Anonym sa...

Han ser exakt likadan ut nu 2022. Men säljer Sverigelotter på Drottninggatan.