tisdag 23 juni 2009

Magtrassel

Ursäkta dålig uppdatering. Har haft såna magproblem så jag har inte orkat eller haft lust att skriva här. Har inbillat mig både det ena och det andra, vad det kan vara. Magkatarr, gallbesvär, leversjukdom, magcancer. När man börjar kolla på nätet efter olika magbesvär/sjukdomar så stämmer ju symptomen in på en hel del allvarliga och inte allvarliga sjukdomar.

Jag köpte för ett par dagar sen såna där yoghurtshots med en massa (typ en miljard) snälla bakterier med konstiga namn. Har druckit en sån per dag. Har även ätit Verum hälsoyoghurt, skippat kaffet, bannlyst mina Treo som jag tar i tid och otid. Och igår och idag har jag tagit Rani-Q, en receptfri medicin mot halsbränna, den minskar saltsyran i magen och har effekt i 12 timmar.

Peppar, peppar, men från i går em och hela dagen idag har jag känt mig bra i magen. Just nu känns den nästan helt och hållet bra. Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu så det inte kommer tillbaka.

Det började för 14 dagar sen. Mina symptom har varit att jag känt mig fylld i magen liksom. Som ett tryck över magen och lite hållkänsla på högra sidan strax under revbenet. Och så fort jag ätit nåt har magen svällt upp, har sett gravid ut! Och det har känts värre när jag rört på mig, t ex promenerat. Det har varit ett enda stort obehag i magen, högt upp. Har bara kunnat äta små portioner mat och jag har fått pausa ätandet pga. illamående. Känt mig mätt väldigt fort, efter endast lite mat och har inte blivit hungrig igen på många timmar. Dålig aptit.

Nån "doktor" som har en idé vad det kan va? ;-)

Inga kommentarer: