lördag 13 juni 2009

Irriterande små saker

Alltså, jag gillar inte sättet som de djuprfrysta laxfilérna är förpackade på, styckvis i plast. Man måste ju klippa upp dem oftast från båda sidorna för att få ut dem. Varför kan man inte köpa laxfiléer på samma sätt som man köper djupfrysta kycklingfiléer, dvs. i en simpel påse?

Nätet som sitter på kassler gillar jag inte heller. Varför ska det sitta kvar när kasslern förpackas? När man sliter bort det stänker det ju fett-lakerester över halva köket! Fast jag har kommit på att man kan slita bort det under rinnande vatten, då blir det nästan inget stänk.

Det här måste väl nästan ha varit det mest intressanta inlägg jag skapat här på bloggen va? ;-)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Tänkvärt! ,nåt för leverantörerna att tänka på...hur svårt kan de va?

kjellis sa...

Jag blir bara upprörd!