torsdag 11 december 2008

Svammel, svammel

Jag vet att man inte får blogga på arbetstid, men nu har jag faktiskt rast.

Kom bara på en grej att skriva om som jag tänkte på igår när jag var på Coop Forum och storhandlade.
Köpte ett huvud isbergssallad. Då slog det mig att vilket konstigt namn det är på en salladsort egentligen. Salladen varken ser ut som ett isberg eller odlas på ett isberg. Så man kan ju undra var namnet kommer ifrån??

En annan grej. Köp inte Lumene Star Effect vattenfast mascara. Det är ett helvete att få bort den. Mina vanliga sminkborttagningsservetter för vattenfast make-up tar inte bort den. Så igår (på Coop) köpte jag speciell ögon-makeup remover. Tänkte att nu sjutton ska det väl gå att få bort mascaran, med en speciell borttagningsprodukt just för det ändamålet liksom... Men nääää, det gick inte att få bort med det heller! Jag gnuggade och gnuggade och fick gå och lägga mig med svidande ögon som resultat. Efter jobbet idag kommer jag att köpa en annan vattenfast mascara som jag vet går att få bort!!

Inga kommentarer: