söndag 28 december 2008

Här var det slött

Ursäkta dålig uppdatering här men det har inte hänt så särskilt mycket att skriva om. Julaftonen tillbringade vi med släkten i Norrtälje, det var mysigt och precis som en julafton ska vara. Ungarna fick som vanligt för mycket julklappar.... som tur är fördelades dom vid 3 olika tillfällen under dagen. Här hemma på morgonen, sen hos svärföräldrarna och senare hos övriga släktingar.

Innan julledigheten hade jag som plan att inte slöa till. Här skulle ut och springas och ett par ggr på SATS skulle det blir (nåt av SATS'en här i närheten). Har det blivit nåt? Näää..... jag har inte rört en fena på snart 1 vecka. Promenader fram och tillbaka till Barkarby C som bäst och ett par dammsugningar här hemma, det är allt. Men jag har bara inte nån lust och ju mer jag slappar desto slappare blir jag. Och egentligen känner jag att jag inte mår bra av det, men jag har ingen lust att tvinga mig själv heller när jag inte vill. Så nu inväntar jag bara att lusten att röra på fläsket ska infinna sig.

Jag har inte som mål att gå ner nåt mer i vikt nu under julen, bara att hålla vikten - definitivt inte att gå upp. Hitills har jag lyckats hålla vikten, trots en hel del för mycket mörk choklad och nötter och för lite motion..... konstigt, men sant.

Gäsp, nu ska jag surfa vidare.....

Inga kommentarer: