lördag 1 december 2007

Vill inte läsa

Jag pallar snart inte med att läsa tidningar och löpsedlar längre....jag mår riktigt, riktigt dåligt av att läsa om aidssmittade föräldralösa barn, misshandlade spädbarn osv....är det inte ovanligt många fall av barnmisshandel man läser om nuförtiden? Barn som är nyfödda och som misshandlats till döds eller nästintill döds av sina föräldrar. Även djurmisshandel tär på mig psykiskt. Orkar inte läsa längre om typ 30 kor som inte fått mat eller vatten på flera veckor och självdött i sin egen avföring.

Vad är det för fel på folk?

Ibland tar jag så illa vid mig av att läsa rubrikerna att jag nästan får ångest, eller ja, jag får nog det. En mycket olustig känsla iallafall.

Jag får nog sluta läsa tidningar helt enkelt. Ska nog prova det ett par veckor.

Inga kommentarer: