tisdag 23 oktober 2007

I´m on GI!

Nu har jag bestämt mig för att prova GI-metoden. Har kört 2 dagar hitills och so far har det gått bra. Tänkte prova detta i 2 veckor och göra en utvärdering sen. Har beställt Ola Lauritzsons bok
"GI i praktiken" från Adlibris. Den ska visst vara bra. Kan rekommendera den här GI-frukosten som jag och maken käkade i morse, verkligen kanongott var det! Lunchen var lite trist, makrill, kokt ägg, avokado och keso. Men jag kom inte på nåt annat att ta med till jobbet. Käkade solrosfrön på vägen hem. Blev lite matt efter dagishämtningen, hade ju inte ätit några kolhydrater alls till lunchen. Så jag tog en sån där tysk skosula (fullkornsbröd) med skinka som mellanmål. Till middag åt vi pannbiff med fetaoströra/yoghurt och dinkelris (barnen åt dock klyftpotatis till istället för dinkelris). Jättegott även det.

Har sprungit ikväll 45 min och även i lördags. Har köpt hålfotsinlägg för jag har fått en idé om att det kan vara bra för benet och det känns verkligen bra att springa med det i skon. Har ju varit öm och spänd i hålfoten (i samma ben som jag har benhinneproblem) ända sen i somras. Kanske har jag en lite för hög hålfot? För jag kan inte ha inlägget i andra skon, det känns jätteobehagligt, trycker liksom och gör nästan ont. Så jag har det bara i ena skon alltså. Har inte haft ont i benet när jag sprungit sen dess, lite öm dagen efter, men sen har det gått över. Hoppas det håller i sig!

Inga kommentarer: