lördag 8 maj 2010

Jag har sytt....

Elin har nu varit feberfri i 2 dagar och börjar likna sitt vanliga jag mer och mer. Dock är aptiten inte tillbaka än, hon äter bara små portioner av allt - men hon äter iallafall bättre nu än när hon hade hög feber. Hon är piggare också, idag har hon varit igång nästan som vanligt. Dock har hon en jobbig hosta fortfarande, men jag hoppas att hon ska kunna gå till skolan på måndag iallafall. En klasskamrats mamma berättade att det endast varit 15 barn i klassen i torsdags (de är 25 st annars), resten var sjuka så det verkar vara en riktig farsot som går. Hennes son hade också haft feber nästan en vecka samt snuva, hosta och dålig aptit och är fortfarande hängig och trött.

Den 20 maj ska Elins arbetslag i skolan ha Kulturforum med föreställningar som man får komma och titta på. De ska ha nån slags teaterföreställning med sagan Narnia. Elin ska vara varg och då är det så att man som förälder ska hjälpa till att fixa lämplig rekvisita. Hej och hå..... Okej, hur klär man ut en unge till varg....? Päls, svans, varg-öron och påmålad svart nos kom jag fram till. Grå kläder som bas, gråa strumpor på "alla 4". För ett par dagar sedan var vi i tygaffären en bit härifrån och köpte grått pälstyg a' la ryamatta och grått fleecetyg (för att sy öron). Idag började jag sy pälsryggen och svansen. Vilket helsike!! Vad tror ni symaskinen gillade lång tovig päls? Mmmm....just det, inte.... det blev ett antal stopp och jag trodde ett tag att symaskinen drog sin sista suck. Men jag lyckades slutföra det som skulle sys, tur det annars hade jag fått panik. Nån sömmerska är jag definitivt inte, jag gillar verkligen inte att sy - men nu var jag ju tvungen så det var bara att ta tag i uppdraget. Jag lägger upp en bild här sen på den färdiga vargkostymen när jag sytt fast öronen på luvan för då är allt klart.

Idag har jag haft en fönsterputsare här. På bara 40 minuter putsade han alla fönster in- och utvändigt. För mig hade det ju tagit hela dagen typ. Plus garanterad nackspärr dagen efter. Så skönt att leja bort sånt där!




Här ser ni "vargpälsen" innan jag började klippa till, sy och dona.... (ursäkta den dåliga bildkvaliten)

1 kommentar:

Thepas sa...

Men gud vad duktig du är! Värsta supermamman!