fredag 14 maj 2010

Hänt sen sist

Härligt med en kort arbetsvecka! Vi är lediga den här klämfredagen så jag har bara jobbat mån-ons denna vecka. Johnny har haft det snäppet bättre vad gäller ledighet, på deras jobb har de nämligen bara halv arbetsdag dagen före Kristi Himmelsfärdsdag. Han är ledig idag också, klämdagen. I onsdags kom Johnny upp till mitt jobb och hälsade på, inspekterade mitt nya tjusiga rum (eget igen!). Jag har ju nu rollen Projektadministratör och såna måste få sitta i fred ;-)

När vi sen åkte hem tillsammans från mitt jobb för att hämta upp ungarna så började Johnny däcka ihop. Blev jättetrött och satt och hostade ungefär 100 ggr på pendeltåget, samt började snora och ha sig.... Han sov sen i princip hela gårdagen till och från känns det som, jätteförkyld helt enkelt, Tror han fick den förkylningen som Elin hade. Dock inte nån direkt feber, men det kan ju slå olika på barn och vuxna det där med feber. Ja, ja.... han har ju inte behövt sjukskriva sig iallafall eftersom han är sjuk på de arbetsfria dagarna.

Igår när Johnny låg och var sjuk så åkte jag och ungarna till Vällingby Centrum och åt lunch på McDonalds - kycklingsallad för mig dock! Därefter gick vi till BR Leksaker och köpte en present till en kille på Marcus dagis, Isak heter han. Marcus ska till Isak på kalas på söndag nämligen. Elin köpte ett bebis-Lejon som låter, gnyr och snarkar och ska matas med nappflaska. Det var halva priset på den, 225 kr istället för 450 kr. Dessutom betalade Elin större delen själv med sina hopsparade veckopengar. Marcus fick såpbubblor. Efter leksaksaffären gick vi in på Lindex där jag köpte 2 par byxor och en solhatt till Marcus.

Idag har vi varit hos min frisör Ullis och ungarna har blivit klippta och är så fina nu. Håret hade verkligen växt på dem sen sist fastän det kanske inte är mer än 2-3 månader sen de klippte sig sist. Efter lunchen hemma så åkte jag till SATS Vällingby och tränade, direkt därefter till Coop Forum för att storhandla, det ligger ju ändå på vägen hem. Hemma väntade en god middag med stekt lax, basmatiris, broccoli och en kall sås på fetaost och vitlök med youghurt. Mums!
Johnny är lite piggare idag, men fortfarande hostig och slemmig. Jag duckar så mycket jag kan för dessa baciller!

Inga kommentarer: