onsdag 17 september 2008

Ridning och mat

Jag red Sackhina igår igen! Kul, hon var ännu piggare denna gång. Ett tag när vi galopperade runt i ridhuset kändes det som att hon tänkte hitta på nåt dumt, hon blev jättestark och började göra nån form av svanhopp och låg på som sjutton. Mina armar är helt slut idag! Men som sagt, jag rider 10 ggr hellre en sån häst än en slö korv som man måste driva framåt hela tiden.

Från det ena till det andra..... Vad sägs om min frukost nuförtiden:

1 tallrik fet yoghurt (10%) och en skvätt riktig grädde i det för att få upp fetthalten ytterligare. Lite keso, lite solrosfrön & linfrön och några mandlar. Smaksatt med kanel. Efter det 1 kokt ägg. Jag lovar att man står sig gott och väl till lunch. Jag har knappt varit hungrig när det varit dags för lunch.

Nu till middag åt jag pannbiffar, stekt haloumiost och coleslaw gjord på riktig creme fraiche och riktig majonäs. Sötsuget är borta sedan länge, så jäkla skönt. Och jag har inte vägt mig än, men jag kan säga att jag har inte gått upp i vikt, det skulle jag känt direkt. Jag tror att jag gått ner för byxorna känns lösare. Tänkte väga mig tidigast nästa vecka.

Inga kommentarer: