fredag 12 september 2008

Äntligen fredag

Oj, det var ett tag sen jag skrev här sist. Har haft lite fullt upp senaste veckan så nu är det skönt att inte ha nåt inplanerat alls imorgon. Det enda "måstet" är att köra ett par tvättmaskiner och åka till Toys'r Us och köpa en present till ett kalas som 6-åringen ska till på söndag.

Har nu i 4-5 dagar kört LCHF-kost. LowCarbohydrateHighFat betyder det och jag har en bra länk för den som är intresserad av att veta mer, för jag orkar inte förklara det här.
http://www.kostdoktorn.se/ Prova kan man ju alltid göra liksom.. Efter 3 veckor i Viktklubben och bara 4 hg viknedgång så tröttnade jag på att räkna kalorier helt enkelt och bokföra varenda grej man stoppar i sig.

I tisdags red jag en häst som heter Sackhina, en jättestor häst, bara 6 år och relativt nyinskolad. Väldigt framåt och "laddad". Det är ju mycket roligare att rida en häst som "ligger på" än en som man måste sitta och driva framåt hela tiden. Hoppas jag får rida henne fler gånger!

Idag köpte jag ett par nya skinnstövlar, mellanljusbruna eller hur man nu ska kalla den färgen. Matchar min skinnjacka perfekt (som är i samma färg).

Ikväll ska jag njuta av ett par glas rödvin, dessertostar och ett par bitar mörk choklad.

Inga kommentarer: