lördag 20 september 2008

Dagens lördag

Fick sova ända till 07.15 idag då jag blev väckt av sonen mitt i en dröm.
- "Bajtat, bytta bajtblölla" (bajsblöja - han kan inte säga "s").
- "Kan du vänta en liiiten stund så mamma hinner vakna till lite?
- "Nej, bytta nuuuu. Äta frukot"!
Så det var bara att masa sig upp. Maken sover som vanligt väääldigt djupt vid just de här tillfällena.

Sen har dagen rullat på. Storhandlade på Coop, strök en massa namnlappar i nya strumpor (inte mina). Var ute i skogen och plockade trattkantareller (eller heter det höstkantareller?), så imorgon ska jag laga nåt gott av dem.

Nu i em-kväll var vi på min kompis 40-årsfest, Öppet Hus. Vi har känt varandra i 31 år! Vi åkte på samma kollo när vi var 9-10 år. Det var så vår vänskap började. Ganska otroligt att vi känt varandra så länge. Fastän vi har fullt upp med våra liv (hon har 3 barn, man, villa, jobb...) och det faktiskt kan gå nästan 1 år innan vi träffas, så spelar det ingen roll liksom. Allt är som vanligt mellan oss och det är så himla skönt. Och ingen behöver ha dåligt samvete för det, för vi vet ju båda två vad det innebär att ha familj, karriär och allt annat. Bristen på tid. Det stora livspusslet...

LCHF-kosten funkar jättebra. Jag saknar inte längre ris, pasta, bröd och godis. Allt sug efter sånt är som bortblåst. Man blir skönt mätt av fet mat och står sig länge. Jag kan verkligen rekommendera denna metod om man vill bli kvitt sötsug/sockerberoende. Det är nästan magiskt faktiskt. Jag, den stora godisgrisen vill inte längre ha godis! Några bitar mörk choklad räcker.

Nä, nu har jag svamlat nog för idag....

Inga kommentarer: