fredag 1 februari 2008

Kroppslig önskelista

Önskelista över ingrepp jag skulle vilja göra:

1. Tandblekning - fy 17 vad gula mina tänder har blivit! Ganska troligt att jag faktiskt kommer att göra detta hos tandläkaren. Undrar om man får kväljningar av den där stora plastgrejen med blekmedel man måste ha i munnen?

2. Fixa åderbråcket jag fått på ena benet som så snyggt slingrar sig från ljumsken, över låret, genom knävecket och ner på vaden. Är absolut värst på låret. USCH! Fick detta efter mina graviditeter. Dyrt att fixa, har för mig runt 10-20 000 pix beroende på vilken metod man väljer.

3. Fettsuga magen - det kommer jag aldrig att göra, men jag skulle vilja....för det verkar inte som att träning har nån effekt på dallret där, inte ens när jag körde styrketräning tyckte jag det blev nån egentlig förbättring. Skulle självklart se bättre ut om jag gick ner 10 kg, men jag är realist och inser att jag aldrig kommer att gå ner så mycket i vikt. Går jag ner 5 kg är jag nöjd, men jag tror inte det gör nån jätteskillnad på magen. Det är så det blir när man varit gravid...tyckte magen var ok efter första graviditeten, men efter den andra återhämtade den sig liksom inte...

4. Tatuera in permanent eyeliner på övre ögonlocken (vid ögonfransroten alltså). Är nog för feg, det är nog obehagligt...och tänk om det inte blir snyggt och perfekt utan helt kladdigt eller oregelbundet liksom....då kan man ju inte ta bort det.

1 kommentar:

Thepas sa...

Alltså. Du behöver inga ingrepp. Du är perfekt ändå. (men bleka tänderna skulle jag också vilja göra).