fredag 30 oktober 2009

Bus eller godis?

Jag tycker inte det är OK att ringa på dörren kl 21 en fredagkväll, mitt i Idol och med sovande barn på övervåningen. Då får det vara nåt viktigt liksom. Men när jag öppnade var det "Bus eller godis", 3 utklädda tjejer. Suck... Bus, sa jag för vi har inget godis hemma (det är sant). Då bara stirrade dom på mig. Inget bus där inte.... säger man Bus ska det väl bli Bus, eller? Näe....tydligen inte. "Glad Halloween", sa de och gick. Tidigare idag upprepades samma sak. 3 utklädda tjejer (fast yngre) ringde också på och ville ha godis. "Bus", sa jag. Fick stirrande blickar tillbaka. Ger alla som öppnar dörren godis, eller?? Jag har inte riktigt vant mig vid detta Halloweenande. Är ju inte uppväxt med denna nymodighet....

Jag kanske är gammal helt enkelt.

Inga kommentarer: