onsdag 8 juli 2009

Dagens händelser

Dålig uppdatering här, jag vet. Men jag har verkligen inget intressant att skriva om. Min semester började i måndags och då blev det såklart dåligt väder och tydligen ingen ljusning i sikte enligt meterologerna. Typiskt! Men idag har det faktiskt varit hyfsat väder och rätt så behaglig temperatur.

Vi passade på att åka och bada på förmiddagen innan det skulle komma regnskurar. Så 2,5 timme var vi iallafall vid badet och hade det skönt. Vi var helt ensamma första kvarten, det var inte en människa där när klockan var 10.00 då vi anlände. Sen kom det ju lite folk, men det var väldigt lite mot vad det brukar vara. Det var kanske 50 personer när vi åkte hem vid 12.30 då det började bli väldigt mörkt på himlen och mullrade lite.

Sen käkade vi lunch och efter det åkte vi till Åkermyntan Apoteket och hämtade ut lite medicin till mig så där brände jag 1600 kr. Det är min migränmedicin som är så satans dyr och till stor del beroende på att jag har börjat om från noll på högkostnadsskydet. Köpte lite alsolgel (mot myggbett) och Alvedon också.

Sen skulle vi bara gå in på Ica och köpa nåt att dricka, men jag kom ut 157 kr fattigare därifrån. Hur gick det till? Så typiskt mig.... Det hamnade iallafall svindyrt fitnessbröd a´ 45 kr i korgen, vidare 2 Pucko, 1 kall kaffe-latte, 1 Red Bull, 1 stor Marabou Amigo chokladkaka och en påse rostade mandlar. Jag som bara skulle köpa en dricka.....

Inga kommentarer: